Laatste dagen - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Cynthia Vermue - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Cynthia Vermue - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

28 September 2017 | Nieuw Zeeland, Te Kuiti

Het einde van de stage is in zicht. Gisteren en eergisteren weer op Nakuru gewerkt. Dit was erg leuk omdat ik ook andere dingen mocht doen dan alleen melken. Gisteren was een erg lange maar wel leuke dag, we begonnen om 4:15 omdat we de koeien op moesten halen. Om 5:00 ben ik begonnen met melken en heeft Ellis de andere groepen koeien nog op gehaald. Na het melken en schoonmaken mochten we gaan ontbijten. De rest van het team ging na het ontbijt naar een vergadering en Ellis en ik bleven achter om op de boerderij te werken. We hebben samen eerst de kalfjes verzet en melk gegeven. En daarna zijn we naar Mangathia gegaan om het jongvee te verhuizen. Eerst gingen we twee groepen jongvee bij elkaar doen. En daarna hebben we een groep droge koeien/jongvee verplaats naar een andere wei. Toen we terug kwamen bij de milkshed waren ze al bezig met koeien halen, en zijn we begonnen met melken. Maar omdat we met zijn 4en aan het melken waren, moesten Ellis en ik boomstronken uit het weiland opruimen en naar een verzamelplaats brengen. Daarna hebben we nog samen met Matt het gras gemeten.

En vandaag heb ik weer op Alsmere gemolken dit ging goed. Het weer wordt ook als steeds beter, 's middags is het nu best lekker weer.

• 30 September 2017 - 14:45

Ad Van Tuyl:

Hoi Cynthia,

Knap van je dat je dat dood kalf er achterstevoren af hebt gehaald. Fijn dat je samen met Ellis allerlei werkzaamheden kunt doen, dat is gezellig en vele handen maken licht werk. Het feit dat ze jullie alleen op de boerderij achterlaten zegt wel iets over hoe Matt over jullie denkt en daar kun je trots op zijn. Dit heeft hij mij ook verteld over de telefoon. Je engels wordt ook al beter en je gaat zelfs engelse woorden zoals herd en hiffers er tussen door gooien in je verslagen en dat is wel grappig.
    Gelukkig dat het weer nu beter wordt zodat jullie nog een heel mooie trip kunnen maken door NZ.

Geniet ervan en een goede reis,
    Ad van Tuyl