Erg nat weer - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Cynthia Vermue - WaarBenJij.nu Erg nat weer - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Cynthia Vermue - WaarBenJij.nu

Erg nat weer

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

12 September 2017 | Nieuw Zeeland, Te Kuiti

Er zijn alweer wat dagen voorbij sinds ik mijn laaste verhaaltje heb getypt. De laatste dagen heeft het hier erg veel geregend en hierdoor zijn een aantal stukken land onder water komen te staan. Ook het afkalven gaat gewoon door, het is een erg drukke tijd nu.

Omdat er steeds meer koeien aan de melk gaan, beginnen we nu al om 5 uur met melken. We zijn dan meestal rond 9 uur weer klaar. En daarna moet alles weer schoongespoten worden.

Gisteren gingen we de springers controleren, dit zijn koeien die bijna af gaan kalven. En toen kwamen we erachter dat er een kalfje in de sloot lag. Al bijna kopje onder, maar het leefde nog. We dachten dat het kalfje niet in leven zou blijven, maar tot onze verbazing leeft het kalfje nog steeds.

Ik moet nu alweer bijna gaan, heb net ontbeten. We gaan zo draadjes verzetten zodat de koeien weer een nieuw stukje gras hebben.

Tot de volgende keer.....