Tweede week in NZ - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Cynthia Vermue - WaarBenJij.nu Tweede week in NZ - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Cynthia Vermue - WaarBenJij.nu

Tweede week in NZ

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

30 Augustus 2017 | Nieuw Zeeland, Te Kuiti

Het is alweer de tweede week dat we in Nieuw Zeeland aan het werk zijn. De tijd gaat best snel omdat het nu best druk is. We zijn nu ongeveer op de helft van de koeien die moeten afkalven. We beginnen nu 's ochtends om half 6 met melken, en zijn dan rond 9 uur/half 10 klaar met melken en schoonmaken. En ook hebben we de kalfjes al opgehaald, die net geboren zijn. Rond half 10 halen we uit de groep 'springers' de koeien die gekalfd hebben. De springers zijn koeien die binnen korte tijd moeten kalven. Vanochtend hadden we 15 kalfjes en 17 koeien die gekalfd hadden :). Deze twee kalfjes zijn ook niet meer gevonden. De kalfjes worden naar groepshokken gebracht en krijgen hier ook melk. Rond 10/ 11 uur zit ik meestal aan mijn ontbijt en moet dan om 14:30 weer op de boerderij wezen om, om 14:50 weer te kunnen beginnen melken. En vanavond hadden we erg snel gemolken en waren al om half 5 klaar met melken en schoonmaken. En we hadden ruim 230 koeien gemolken.

Tot de volgende keer ..